Válts növényi üzemmódra

VegaPédia

VegaPédia

Ilyen vegán sajtot még tuti nem kóstoltál!

2020. május 01. - Vegapedia

Már az elején érdemes megjegyezni, hogy ez bizony sajt, csak épp vegán. Így különböztethető meg a nem vegán és vegán sajt. Ennyire egyszerű, mint a faék.

img_20200417_131837_2-01.jpeg

Szóval ilyen vegán sajtot még nem kóstoltál, de most itt a lehetőség. Nem kell más tenned, csak 10-15 percet rászánni és elkészíteni.

Legfontosabb hozzávalója a csicseriborsó és segítségével egy rendkívül pénztárcabarát sajtot fogunk majd kapni, ami fűszerekkel egyedivé varázsolható.

Felhasználhatjuk szendvicsekhez, pizzához, de pár nap után már reszelhető is. Saját ízlésünk szerint fűszerekkel, különböző ízesítésekkel tuningolva határ a csillagos ég! 

Hozzávalók:

  • 1,5 bögre (120 g)(bögre=2,3dl) csicseriborsó liszt
  • ½ bögre sörélesztőpehely
  • 3/4 teáskanál só
  • kis bors
  • 1+1,25 bögre víz, felosztva
  • 1 evőkanál dijoni mustár
  • 2 teáskanál almaecet
  • 2 evőkanál tahini

Elkészítés:

Több ezer vegán vár Rád! 

Csatlakozz a Vegán receptek - Vegán blog facebook csoporthoz és küldd be Te is a kedvenc vegán recepted, vagy nézelődj a többiek receptjei között. Megéri!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegapedia.blog.hu/api/trackback/id/tr8415652474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Örömhernyó 2020.05.02. 23:45:10

Szeretem az ilyen kajákat is, de tej nélkül nem lehet sajtot készíteni. Le kellene szokni arról, hogy növényi tejeket, sajtokat emlegetünk. Nem azok. Ettől még szeretheti ezeket valaki.

qwertzu 2020.05.02. 23:59:03

"A sajt savanyított vagy felfőzött tejből tejsavas erjesztéssel,[1] alvasztással, a savó eltávolításával, préseléssel vagy anélkül készülő étel."

hu.wikipedia.org/wiki/Sajt

Szóval nem, ez nem sajt.

tpl 2020.05.03. 04:15:33

Ideje lenne a vegán ételeknek is saját nevét adni és pl. sajtnak csak a bendővel rendelkező (elsősorban tehetőmarha, juh, kecske) állatok tejéből készített termékeket hivhassák.

Félre ne értsetek, semmi bajom a vegán életmóddal vagy a vegan ételekkel, de az itt leírtam sem kéne sajtnak nevezni.

Bornak is csak a szőlőből készült italt hivjatjuk.

HSS BBQ · https://hss-bbq.webnode.hu/kepeink/ 2020.05.03. 07:38:34

Röviden azért mert sokaknak igenis nehezére esik a megszokott "nem vegán" dolgokat elengednie, ezért kell kapaszkodó. Így vagyunk a vegán kolbásszal-tejjel-sajttal-burgerrel, miegymás. Még az első mesterszakácsot forgattuk anno amikor Csaba kifakadt Bíró Lajosra, hogy nem, a vegán konyha nem a "húsos dolgok" majmolásából áll és tudott mutatni teljesen egyedi, eredeti dolgokat csuklóból. Erre lenne itt szükség. Ezt a receptet meg (köszönet érte) csak azért is kipróbálom, ha tofut füstölhetek akkor csicseri sajtot is. Kíváncsi leszek! ;)

CCnick 2020.05.03. 07:44:15

Sokat ront egy poszton ha az első mondata hazugság.

A sajt tejből készül, a tej pedig állatból jön.

Gleccsertetű 2020.05.03. 08:21:36

Az elején le kell szögezni, ennek köze sincs a sajthoz

Gonoszgólya 2020.05.03. 11:38:16

"A sajt savanyított vagy felfőzött tejből tejsavas erjesztéssel,[1] alvasztással, a savó eltávolításával, préseléssel vagy anélkül készülő étel.["

Kibaszott undorító hogy a vegánállatok a szarjaikat mindig rendes ételekről nevezik el.

ComLo 2020.05.03. 12:01:48

"Már az elején érdemes megjegyezni, hogy ez bizony sajt, csak épp vegán."

Ohh ilyennel tele van a net mostanában. "Márpedig a föld lapos." "Az oltások betegségeket okoznak." "Repülőkről szorják ránk a chamtrail-t." "gyíkemberek uralják a földet."

Mindegyik hazugság.

Ahogy sokan mondták elöttem, nem azzal van a baj hogy valaki vegán. Pl indiában külön fantasztikus gasztronomia épül a húsmentes ételekre. De az hogy hagyományos "állat alapú" ételeket próbálnak meg előállítani, ugyanazon 3-4 összetevőböl, rendszerint katasztrófális eredménnyel, szerintem baromi rossz irány.

Tartalom 2020.05.03. 12:08:35

Ez tényleg nem sajt. Nem kéne sajtnak hívni, még ha a vegánoknak kell valami sajtpótló akkor sem. A sajt az egy állati tejből készült friss vagy érlelt sajtolt termék.

Attilajukkaja 2020.05.03. 13:03:44

Majdnem minden hozzászóló leragadt annál, hogy a posztoló vegán sajtnak nevezte el az ételét, tovább nem jutott az olvasásban. Pedig létezik szójasajt (tofu), birsalmasajt (édesség) és papsajt (egy növény) is. Ez csak egy elnevezés, ami valószínűleg a termék állagára utal, nem az eredetére vagy az ízére. Miért kell ezen ennyire kibukni? Miért vált ki egyesekből ekkora utálatot, ennyi indulatot, hogy vannak, akik vegán diétát folytatnak? (Akinek nem inge ... )

ComLo 2020.05.03. 13:13:19

@Attilajukkaja: Szerintem ennek az a kutúrális gyökere, hogy nagyon sok vegán propagandában, nagyon agresszíven, és támadólag lépnek fel a húsevőkkel szemben, ezzel szemben sok vegán állítás alapvetően hazugság (nem attól hogy valaki elhagyja a táplálékok egy részét, nem fog változatosabban étkezni (egy húsevő is ehet mindenféle vegán kaját + húsételt, tehát nagyobb a választék), vagy hogy létre lehet hozni pontosan ugyanolyan ízű és állagú kajákat az állati eredetű összetevők mellőzésével.)

egyinges 2020.05.03. 13:14:35

Mivel ezek a vegán hülyeségek még csak most jöttek divatba, mint pl buziság, stb.. ezért nincs még nevük. A posztoló úgy járt volna el helyesen, hogy azt mondja: összekeverek egy csomó trutymót és sajt állagú növényi izét kapunk. Innentől kezdve legyen a neve csicserisajt.

Örömhernyó 2020.05.03. 13:19:35

@Attilajukkaja: A vegánok kifejezetten gyűlölik a húsevőket. Vallásos, bigott gyűlölet ez, erkölcsi magaslaton érzik magukat. Ugyanakkor.képmutató módon húsételek majmolásával töltik minden idejüket. Elnevezik szójafasírtnak, vegán sajtnak, növényi tejnek, vegán kolbásznak a dolgaikat.
Félreértés ne essék, én is készítek és eszem olyan ételeket, amik nem tartalmaznak húst. De nem hangoztatom, hogy ez erkölcsileg magasabbrendű étrend, életmód. Egészség szempontjából nyilván a mindenevő étrend a legjobb, legkiegyensúlyozottabb, tudományos érvekkel a vegánizmus nem támasztható alá, tehát egy ugyanolyan hitből fakadó diéta, mint a kóser vagy halal (mohamedán) diéták.
De a mohamedánok legalább nem csinálnak hamis bacont vagy sertéspörköltet. Vannak saját ételeik és elnevezéseik. A vegán ilyen szempontból rosszabb, mint egy elvetemült ISIS terrorista, elnevezi minden kutyulmányát olyan ételekről, amiknek fogyasztását amúgy ellenzi, a fogyasztóit mélyen lenézi. Vagy a lelke mélyén mégis vágyik a sajtra, tejre, kolbászra, ezért nevezi el az ételeit ezekről?
Van a falafel meg a hummusz, mindkettő önálló névvel rendelkezik, nem akarja senki húsételek nevével felruházni őket.

Attilajukkaja 2020.05.03. 13:29:20

@egyinges:
"ezek a vegán hülyeségek még csak most jöttek divatba, mint pl buziság"
Komoly ismeretekről tettél tanubizonyságot! :o)))))

@Örömhernyó:
"A vegánok kifejezetten gyűlölik a húsevőket."
Te is nagyon ismerheted a vegánokat! :o))))))))

"A vegán ilyen szempontból rosszabb, mint egy elvetemült ISIS terrorista"
Nem mondom! Az oktalan gyűlöletnek tényleg nincs határa. Kár, hogy ezt másokra vetíted ki.

Örömhernyó 2020.05.03. 13:44:35

@ComLo: Az a baj a vegánokkal, hogy miközben epét hánynak a mindneevőkre, a tejtermékekről és húsételekről nevezik el a saját ételeik nagy részét.
Vannak mindenevő kultúrák által kitalált ragyogó húsmentes ételek, amiket senki sem akar húsétel pótlékának tartani, arról elnevezni. Lásd hummusz, falafel, dougan (száraz tofu) stb. Hagyjuk meg a növényi "tejeket", "sajtokat", szójából készült "kolbászokat" a hanyatló nyugatnak.

Örömhernyó 2020.05.03. 13:48:59

@Attilajukkaja: Nézd, az agresszív vegán propagandával tele van az internet. Nehéz úgy netezni, hogy ne jöjjön szembe. Youtube videók és a kommentszekciók hemzsgenek a mindenevőket legyilkolni akaró balliberális vegánoktól. Szerencsére egy baseball ütőt se tudnának felemelni, mert annyira gyengék, így veszélytelenek. De vegán/zöld/öko terrorizmus igenis van. Ideológiai alapon osztják fel és állítják szembe az embereket. Pont mint a nácik, bolsevikok, katolikusok, iszlámisták.

Attilajukkaja 2020.05.03. 14:13:52

@Örömhernyó:
"az agresszív vegán propagandával tele van az internet"
Ahogyan az agresszív dögevőkékkel is. Lásd a fentebb hozzászólásokat.

"vegán/zöld/öko terrorizmus igenis van"
Ezen a blogon? Mert te ide kommentelsz, nem máshová. Itt nácizol és indulatoskodsz, ... már nem először.

FapadOS 2020.05.03. 14:50:47

@Attilajukkaja: Hadd segítsek.

Ez bizony nem sajt.

A birsalmasajt sem sajt.
A disznósajt sem sajt.
A papsajt sem sajt.

Ha a posztoló csicserisajtnak nevezte volna a cuccot, és nem állítaná, hogy ez sajt, akkor az teljesen rendben lenne.

Attilajukkaja 2020.05.03. 15:03:41

@FapadOS:
"Hadd segítsek."
Miben?

"A birsalmasajt sem sajt.
A disznósajt sem sajt.
A papsajt sem sajt."
Ezt mindenki tudja, mégsem kel ki magából az elnevezések miatt. A vegán sajt sem tejtermékből készült sajt, mert ott van a nevében, hogy vegán - nem tejből készül.

"Ha a posztoló csicserisajtnak nevezte volna a cuccot, és nem állítaná, hogy ez sajt, akkor az teljesen rendben lenne."
Ezt elfogadom, de attól még sajt maradna - csicserisajt :o)
Senki nem szólt hozzá a poszt valódi tartalmához, csak azon pörög, hogy rossz az elnevezés. És egyesek elmennek a végletekig. Számomra ez nagyon furcsa, hogy mást ne mondjak.

enrikokaruszo 2020.05.03. 15:13:46

ha nem hívnák fel a figyelmet arra, hogy itt a szándék egy évezredek alatt kikisérletezett, sajátos ízű és állagú tejtermékkel való, értelmetlen versengés, (lásd: sajt), tán meg is kóstolnám

FapadOS 2020.05.03. 15:20:27

@Attilajukkaja: Mert ez nem elnevezés. A birsalmasajt az elnevezés. A csicserisajt elnevezés lenne. De a posztoló azt ÁLLÍTJA, hogy ez sajt. Márpedig ez nem az. Ezért akad el rajta mindenki.

Figyeld az egybe és különírást is.
Vegán sajt: Olyan sajt ami vegán. Ilyen nincs.
Birsalma sajt: ilyen sincs.
Birsalmasajt: ilyen van.

Nagyon mást jelentenek külön és egybeírva.

Amúgy cucc borzalmasan néz ki.

Attilajukkaja 2020.05.03. 15:39:55

@FapadOS:
" a posztoló azt ÁLLÍTJA, hogy ez sajt. Márpedig ez nem az"
OK. Akkor nyilván jogos a nácizás és a gyűlölködés is, mert a posztoló nem egybe írta, hogy csicserisajt. Sőt, sajtnak merészelte nevezni.

"Amúgy cucc borzalmasan néz ki."
Engem kenyérre emlékeztet. Nem túl szerencsés a fotó, az egyszer biztos.

CCnick 2020.05.03. 15:41:56

@Attilajukkaja: "dögevőkékkel"

köszönjük az illusztrációt

CCnick 2020.05.03. 15:44:17

@Attilajukkaja: "vegán sajt sem tejtermékből készült sajt, mert ott van a nevében, hogy vegán"

ha jól értem akkor ez vegánból készült sajt tehát vegán nem eheheti...

CCnick 2020.05.03. 15:45:41

@Attilajukkaja: "Ezt elfogadom, de attól még sajt maradna - csicserisajt :o)"

kb annyira sajt mint amennyire a guminő nő.

Attilajukkaja 2020.05.03. 15:48:10

@CCnick:
Ez Gonoszgólya beírására volt egy reflexió, aki azt írta, hogy "a vegánállatok a szarjaikat mindig rendes ételekről nevezik el.' (11:38:16)
Örülök, hogy neked sem tetszik ez a hangvétel

Attilajukkaja 2020.05.03. 15:50:40

@CCnick:
"ha jól értem akkor ez vegánból készült sajt tehát vegán nem eheheti"
Rosszul érted. Ez egy vegán sajt, nem egy vegánsajt.

"kb annyira sajt mint amennyire a guminő nő"
Így van! Örülök, hogy ez átjött.

Örömhernyó 2020.05.03. 16:34:16

@Attilajukkaja: Dögevő... Na ez tipikus vegán fasiszta szóhasználat. Hitler is vega volt. Jó kis társaság.

Fiatalabb koromban volt Magyarországon reggeli ital néven forgalomban olyan tejtermék, amiből kivonták az értékes zsírt, talán a fehérje nagy részét is. Tehát fehér színű híg valami volt, de eredetileg tehénből jött, eredetileg tej is volt, csak nagyon lefölözték. Mégse nevezhették a forgalmazók tejnek, mert a tejnek is megvan az élelmiszerkönyvi meghatározása.
Na most ezeknek a vegán kutyulmányoknak meg aztán az ég világon semmi köze nincs a tehénhez, tejhez, sajthoz. Úgyhogy tartsuk be a szabályokat és ne sajtozzuk le ezeket.

Én eszem vegán ételeket is (meg rengeteg állati eredetűt is, a marha és a tengeri állatok a kedvenceim, szinte napont eszem ezeket, szerencsére itt, ahol élek, ez elérhető), a többségüket szeretem is. Azokkal van a baj, amelyek egy létező normál ételt akarnak majmolni, hamisítani, utánozni. Elnevezésben és ízben, állagban. Sose sikerül. Biztos lesz majd egyszer steakkel versenyezni tudó vegán szelet, de még nem tartunk ott.

Attilajukkaja 2020.05.03. 16:38:49

@Örömhernyó:
"Na ez tipikus vegán fasiszta szóhasználat. Hitler is vega volt. Jó kis társaság."
Mint feljebb írtam: "Ez Gonoszgólya beírására volt egy reflexió, aki azt írta, hogy "a vegánállatok a szarjaikat mindig rendes ételekről nevezik el.' (11:38:16)"
Ez mégis milyen szóhasználat szerinted?

"ezeknek a vegán kutyulmányoknak meg aztán az ég világon semmi köze nincs a tehénhez"
Ezt szerencsére senki nem is állította. Ha valaki tudja értelmezni a vegán szót, az nem is várja el ezt.

"Azokkal van a baj, amelyek egy létező normál ételt akarnak majmolni"
Ez a te véleményed. Szerintem pedig semmi baj nem volt a nagymamámmal, aki birsalmasajtot készített. Nem tehéntejből.

CCnick 2020.05.03. 16:44:11

@Attilajukkaja: sikeresen egy szintre helyezted magad vele. De legalább humorérzéked sincs.

CCnick 2020.05.03. 16:51:00

@Attilajukkaja: Továbbra sem éred, hogy a nagymamád nem sajtot készített birsalmából hanem birsalmasajtot készített ami gyakorlatilag egy sűrű lekvár és nem akarta megmagyarázni neked, hogy az igazából sajt csak birsből.

Attilajukkaja 2020.05.03. 17:02:14

@CCnick:
"sikeresen egy szintre helyezted magad vele. De legalább humorérzéked sincs."
Miért? Neked talán van?
Amúgy talán nem dögöt eszik egy magyar húsevő?

" a nagymamád nem sajtot készített birsalmából hanem birsalmasajtot készített"
Így van! Csak ez volt az édesség elnevezése, ahogyan itt is ennek nevezte el a blogger.
Továbbra is ezen lovagoltok. Egy elnevezésen. :o)))))

CCnick 2020.05.03. 17:23:16

@Attilajukkaja: Ha a vegák nem állati ételek nevét adnák kényszeresen mindenféle növényi vackaiknak akkor nem lenne min lovagolni. Tudod, ok-okozat.

Az azért látszik, hogy kezd lehullani rólad a cukivegamáz és előbújik a standard dögevőzős.

CCnick 2020.05.03. 17:26:07

@Attilajukkaja: "ahogyan itt is ennek nevezte el a blogger."

Nem, nem ennek nevezte el hanem azt állítja, hogy ez az. Idézem: "ez bizony sajt"

Biztos vagyok benne, hogy ezt a nagyanyád soha nem mondta a birsalmasajtára.

Attilajukkaja 2020.05.03. 17:58:10

@CCnick:
"kezd lehullani rólad a cukivegamáz és előbújik a standard dögevőzős"
Nem vagyok se cuki, se vega. De néha muszáj bekeményíteni, hogy érezze a másik fél is, hogy milyen az, amikor csak trollkodni meg pocskondiázni jár egy blogra.

" Idézem: "ez bizony sajt""
Mert így nevezte el.

"ezt a nagyanyád soha nem mondta a birsalmasajtára"
Nem támadta senki le azzal, hogy miért nevez egy gyümölcsös édességet sajtnak. Annak idején nem volt divat ilyesmibe belekötni.

Azt hiszem, ezt megbeszéltük.

qwertzu 2020.05.03. 21:09:55

@Attilajukkaja: Oké, tehát ha én nyitok egy vegán éttermet, ami hangsúlyozottan vegán, de minden kajában disznózsír és vaj lenne, az úgy okés? Mert én azt vegánnak nevezem. Ez ugyebár nem probléma, cask elnevezés kérdése.

Pont annyira lesz vegán, mint amennyire a fenti recept sajt.

Attilajukkaja 2020.05.03. 21:18:42

@qwertzu:
Miért ne? Nyissál nyugodtan, csak nevezd disznózsíros vegánnak. :o))))
És árulj benne disznózsíros szójasajtot vagy birsalmasajtot. Ha megélsz belőle, akkor majd gratulálok.

Örömhernyó 2020.05.04. 01:48:01

@Attilajukkaja: Az élelmiszerkönyv meghatározza, hogy mi a sajt. A posztban leírt élet nem az.
A birsalmasajt egy hagyományos elnevezése egy lekvárszerű ételnek és senki, ami birsalmasajtot csinál nem állítja, amit a posztoló, hogy "Már az elején érdemes megjegyezni, hogy ez bizony sajt, csak épp vegán. Így különböztethető meg a nem vegán és vegán sajt. Ennyire egyszerű, mint a faék."

Ez jogellenes. Nem nevezheted sajtnak ezt a kutyulmányt. Az meg szemenszedett hazugság, hogy úgy különböztethető meg egymástól az igazi sajt és a vegán "sajt", hogy elétesszül a vegán szót. Eleve teljesen más az íze, tapértéke stb.

Még egyszer: a birsalmasajt nem birsalmából készült sajt. A birsalmasajt egy magas pektintartalmú lekvárszerű készítmény. Senki sem mondja, hogy ez igazi sajt, csak birsalmából.

Még a hírhedt multik, a Tesco és társaik is tartják magukat a jogszabályokhoz és nem nevezik a növényi olaj eredetű szilárd halmazállapotú termékeiket sajtnak. Elnevezik pizzafeltétnek. Mert az se sajt, ahogy a posztban leírt készítmény sem az. A dögevőzéssel kibukott az igazi személyiséged, hovatartozásod. Eleve a dög is egy meghatározott fogalom, a szabályosan levágott, kezelt állat és húsa nem dög. Sőt még a véletlenül elütött őz sem az. Vannak, akik esznek, ettek dögött, nagyanyámék is odaadták a falubeli cigányoknak az elhullott tyúkot, azok megköszönték, nagyon örültek neki. Szóval voltak, sőt valószínűleg vannak még dögevők Magyarországon, ők a romák. Igaz, nagymamám falujában senki se rótta fel nekik a dögevést, nem átkozták őket érte. Szegények voltak, így éltek túl, de nem vegánkodtak.

Ismétlem én szeretem a csicseriborsó alapú dolgokat, salátákat. Tegnap is ettem sok salátát, gyümölcsöt a szállodában (tehát vegán dolgokat), ittam igazi tejet, joghurtot, ettem marhahúst, rákot, homárt, tojást is. A tojást se hívjuk tyúkvetélésnek vagy tyúkmenszesznek. A húst se hívjuk dögnek.

qwertzu 2020.05.04. 08:10:56

@Attilajukkaja: Mág mindig nem érted. Ha a posztoló hívhatja sajtnak a fenti receptet, akkor én hívhatom vegánnak a disznózsíros ételeket. Vegán gombapörkölt pl.

Attilajukkaja 2020.05.04. 13:51:07

@Örömhernyó:
"A posztban leírt élet nem az."
Legyen ahogy akarod! :o))))

"A birsalmasajt egy hagyományos elnevezése egy lekvárszerű ételnek"
Mostanra már hagyományos, de mikortól az? És miért lehet azt sajtnak nevezni, a csicserisajtot pedig nem?

"és senki, ami birsalmasajtot csinál nem állítja, amit a posztoló"
Nagymamám (aki) mindig is sajtnak nevezte. Hú, de nem szerettem!

"Ez jogellenes."
Pereld be a posztolót! :o)))

"szemenszedett hazugság, hogy úgy különböztethető meg egymástól az igazi sajt és a vegán "sajt", hogy elétesszül a vegán szót."
Pedig rengeteg fajta vegán sajt létezik. Közértben is kapható. Általában kókuszlisztből és valamilyen keményítőből készítik. Teljesen legálisan.

"A dögevőzéssel kibukott az igazi személyiséged, hovatartozásod."
És hova tartozom? :o))))
Talán azok közé, akik nem tűrik el szótlanul, hogy a vegánokat náciknak vagy vegánállatoknak nevezzék egyesek csak azért, mert nem esznek állati eredetű termékeket? Vagy mert egy csicserisajtot sajtnak mernek elnevezni?

"én szeretem a csicseriborsó alapú dolgokat, salátákat."
Ezt már sokszor felemlegetted. Nem egészen értem, ez mit indokol.

"A húst se hívjuk dögnek."
Akkor a vegánokat se hívjuk náciknak vagy állatoknak. Rendben?

@qwertzu:
"Ha a posztoló hívhatja sajtnak a fenti receptet, akkor én hívhatom vegánnak a disznózsíros ételeket."
Hát hívjad!
Azt hiszem, ezt kitárgyaltuk. :o)

CCnick 2020.05.04. 19:52:31

Végülis a védhetetlent védeni is lehet egyfajta hobbi, ha nem is a legértelmesebb.

Attilajukkaja 2020.05.05. 09:19:07

@CCnick:
Valamit védhetetlennek minősíteni csupán azért, mert neked nem tetszik, az mennyivel értelmesebb "hobbi"? :o)))
A kereskedelemben rengeteg vegán sajt kapható, csak körül kell nézni.

CCnick 2020.05.05. 11:27:50

@Attilajukkaja:
Ez nem tetszés vagy nemtetszés kérdése hanem tény. Hogy mi a sajt azt nem a blogger meg a kommentelő hanem az élelmiszerkönyv határozza meg.

Nem is találsz a boltban olyan terméket ami növényből van és azt nyomtatták rá, hogy "sajt" de még külföldiül se lesz rajta, hanem lesz valami fantázianeve.

Attilajukkaja 2020.05.05. 12:16:40

@CCnick:
Elfogadom, hogy szabadalmi célból nem alkalmazható a növényi sajtokra a sajt elnevezés. Jogi problémák. De attól még rengeteg terméket találsz ilyen elnevezés alatt. Egy blog miért ne használhatná? Miért ezen akadt fenn ennyi ember anélkül, hogy a recetre reagált volna?

Aki csak azért ír be, hogy leszólja a posztolót, mert amúgy baromira nem érdekli az egész, ... arról inkább nem nyilvánítok véleményt.

Örömhernyó 2020.05.05. 13:33:12

@Attilajukkaja: nézd, nekem a posztban szereplő készítménnyel semmi bajom
Nekem, és szerintem a kommentezők többségének az első bekezdés fennhéjázó, teljesen alaptalan állításával van baja, miszerint:
"Már az elején érdemes megjegyezni, hogy ez bizony sajt, csak épp vegán. Így különböztethető meg a nem vegán és vegán sajt. Ennyire egyszerű, mint a faék."

Eszerint csak a vegán előtag különbözteti meg a sajtot a csicserivalamitől. De nevezzük csicseriborsó sajtnak. De nem csak a vegán előtag különbözteti meg! Hanem teljesen más. Íz, alapanyag, tápérték, jogi besorolás, allergének szempontjából is teljesen más. Ezzel van itt a gond, hogy ez nem olyan egyszerű, mint a faék.
A gagyizó romák is aranygyűrűnek nevezik a rézből készült, kifényesített gagyit. Pedig nem ugyanaz. Alapvetően különbözőek.

A birsalmasajtról se állítja senki, hogy pont olyan sajt, mint a rendes sajt, csak birsalmából van. Ez fogalmilag kizárt.

Attilajukkaja 2020.05.05. 13:50:09

@Örömhernyó:
"szerintem a kommentezők többségének az első bekezdés fennhéjázó, teljesen alaptalan állításával van baja"
Én nem találom se fennhéjázónak, se alaptalannak, ... de ez valóban szubjektív. Ebben különbözünk.

"Eszerint csak a vegán előtag különbözteti meg a sajtot a csicserivalamitől."
A tejtermékből készült sajttól. Jól látod.

" Íz, alapanyag, tápérték, jogi besorolás, allergének szempontjából is teljesen más."
Nyilván kóstoltad, hogy ezt állítod! Milyen volt? Mesélj!
A jogi besorolásról pedig nem érdemes vitatkozni, ha egy bloggeről van szó és nem egy szabadalmaztatás alatt álló vagy kerskedelmi termékról.

"A gagyizó romák is aranygyűrűnek nevezik a rézből készült, kifényesített gagyit."
Ez hogy jön ide?????

"A birsalmasajtról se állítja senki, hogy pont olyan sajt, mint a rendes sajt, csak birsalmából van."
Attól még sajtnak hívjuk.
Nem értem, miért fektetsz ennyi energiát abba, hogy rendszeresen fikázd a vegákat/vegetáriánusokat. Miért bánt ennyire a tény, hogy sokan másként étkeznek, mint te?

yourmomtits 2020.05.05. 21:32:36

@Attilajukkaja: igen, neked a fejedben lévő "agy" is csak az állagra utal

CCnick 2020.05.07. 20:21:58

@Attilajukkaja: "szabadalmi célból" nem hinném, hogy egy többezeréves termékkörnél a "szabadalom" szó értelmezhető lenne.

"De attól még rengeteg terméket találsz ilyen elnevezés alatt"

Linkelj egyet. Perze olyat amit a gyártója annak nevez, ne olyat amit a random netes webshop annak hazudik.

"Egy blog miért ne használhatná? "

Használhatja, a kommentelők meg leirhatják azt amit fentebb leirtak.

CCnick 2020.05.07. 20:31:20

@Attilajukkaja: "A tejtermékből készült sajttól."

A sajt tejtermék. Pont. Kár ragoznod.

"Ez hogy jön ide?????"

Hát kb ugy néz ki mint az aranygyűrű, ugy lehet felhúzni az ujjakra mint az aranyggyűrűt, ráadásul még tényleg fémből is van, hát miért ne hivhatná szegény gagyizó aranygyűrünek csak azért mert rézből van? Nem akarja szabadalmaztatni de még céget se alapít rá.

"Attól még sajtnak hívjuk."

Birsalmasajtnak hívjuk. Hányszor reszelt birsalmasajtot a makarónidra a nagyi amikor sajtos makarónit ettetek?

Érted te mert nem vagy annyira hülye mint amennyire mutatod, csak tudod, hogy ebből jól nem tudsz kijönni így inkább játszod a keményfejűt hátha a többiek unják meg hamarabb.

Attilajukkaja 2020.05.08. 08:57:19

@CCnick:
"nem hinném, hogy egy többezeréves termékkörnél a "szabadalom" szó értelmezhető lenne"
Ezt szerencsére senki nem mondta. De egy új terméket lehet szabadalmaztatni. Ott már vigyázni kell az elnevezéssel.

"Hányszor reszelt birsalmasajtot a makarónidra a nagyi amikor sajtos makarónit ettetek?"
Vagyis csak az a sajt, amit makarónira reszelnek? Ezen logika alapján a camembert sem egy sajt.

"Használhatja, a kommentelők meg leirhatják azt amit fentebb leirtak."
Örülök, hogy végre így látod!!!!!

"nem vagy annyira hülye mint amennyire mutatod"
Nem biztos, hogy annak mutatom magam, csak te nem értesz velem egyet, ezért próbálsz hülyének beállítani. A kettő nem ugyanaz.

Scott Tenorman Must Die 2020.05.08. 13:50:48

@Attilajukkaja: tudom miért vagy ilyen ostoba. @CCnick: -nek pedig nincs igaza, te sokkal hülyébb vagy, mint amilyennek mutatod magad.

Attilajukkaja 2020.05.08. 14:22:37

@Scott Tenorman Must Die:
Hú, de sokat tettél hozzá az érveléskehez! :o)))))
süti beállítások módosítása